Saturday, January 29, 2011

dErmA dArAh....

semalam bersamaan 28.01.11, kolej matrikulasi melaka a.k.a kmm telah menganjurkan kempen derma darah... so, dengan bangganya lepas program mentor-mentee, saya menapak ke bilik banquet untuk menderma darah... saya menapak dengan penuh kayakinan bersama si rumate fatin hanani... sesampai disana, 2 lagi rumate yang lain iaitu si ida dan linggo sedang menanti dengan penuh sabar... isi borang... beratur... beratur... dan beratur... punye la lama kami beratur kat uncle chinese tu ntuk tggu giliran nak cek darah, tetibe... bile sampai giliran kitorang, 1 group lelaki dtg... kami semua di arahkan bagi laluan kat lelaki... ape special sgt ke lelaki niyh??? sampai kitorang yang beratur bukan maen lagi lama, tetibe dorang dtg kna bagi laluan kat dorang lak... saya peduli haper, saya pon dengan bangganya potong barisan ppuan... geram sangat kot... sabar je la buxiey weyh... dan yang hepinye pulak... kami sume empat-empat orang lulus untuk kasi darah uhhh... cik fatin, akernya bjaya ntuk menderma setelah gagal buat 2 kali berturut-turut... cik ida plak, menangis teresak-esak kerana takut akan jarum, dan katanya sakit... lagi sorang, cik linggo dengan lahapnya mengkedarah roti setelah selesai menderma... saya??? orang yang teraker cyap... semasa sedang menderma... tetibe, kenangan lalu datang menerjah lagi... teringat kenangan dimane kami sama-sama menderma darah... sama-sama pakai baju hijau plak uh... erm... saya pon x sangka jumpe dye masa tuh, saya dan ncik bintang x janji pon untuk menderma... tapi, maybe Allah nak uji sejauh mane kekuatan dan kesabaran saya... kami ditemukan di bilik derma darah... dapat plak seat bhadapan... dari jauh, saya hanya memerhatikan dia... =)... agak rindu di situ... tapi.... tu sume da jadi kenangan skunk... antara kenangan yang susah ntuk dilupakan... sampai sekarang, saya masih terbayang-bayang kenangan pada masa tuh... dye tersandar dhapan saya sambil menderma... mungkin setiap kali saya derma darah, saya akan ingat kenangan niyh kot???... hurm...

2 comments: